Thursday, August 19, 2010

Buang Anak - Apa Yang Harus Kita Lakukan???

9 Ramadhan, 1431H, Puasa diteruskan....kes buang anak masih berleluasa....Sedih? Marah? Kejam? Aku pn x tau la nk express perasaan aku...aku ada ank...aku faham perasaan seorang ibu...seorang ibu akan sedih sekiranya berpisah dgn ank mereka....tp mereka ini apa? yg melahirkan ank itu digelar ibu kan? tp aku xnk gelar mereka ibu...tp aku nk gelar mereka binatang! sebab?? sebab pussy kucing aku dulu pn x pernah buang ank dier...dier jilat2 bulu ank dier masa melahirkan baby....kak pussy haiwan...yg buang ank tu binatang...binatang lg hina dr haiwan <=kiraan sdr!

aku xnk faham persaan mereka yg buang ank...aku xnk cuba meletak diri aku ditempat mereka (aku x rasa kejam, sbb diorg lg kejam) biarla...aku xnk faham kenapa diorg buang ank tu....ada cara lain kan....berani buat berani tanggung la...sedap2 buat dosa, pastu dapat ujian Allah bg, pegi buang2 pulak...

Emosi sket kan...tp entahlah...x tau nk bendung mcm mn....kite x de kuasa nk halang org buat ape2...tp igt Doa itu senjata kite umat Islam...kite bersama2 berdoa agar mereka ini berhenti buat maksiat & tidak lg terjadi gejala buang ank ni...& aku berdoa semoga zuriat & keturunanku juga sahabat handaiku tidak terlibat dgn perkara begini...Makan pakai biar halal & diberkati Allah...

kami ada juga bincangkan kes buang ank disini.

touchmyheart,

1 comment:

Rizaida Home Bakery said...

salam ira...

sihat ker..jom link...ida ada blog kek..

rizaida84.blogspot.com
017-5604318