Saturday, August 14, 2010

4 Ramadhan Yg Mencabar

Alhamdulillah, ari ni da masuk 4 Ramadhan. Bersyukur gak sbb semuanya berjalan lancar, wlupn cuaca sekejap panas sekejap sejuk...iffah pn sekejap panas sekejap sejuk tp semua tu tidak mendatangkan masalah dlm ibadah pd tahun ini....

aku pelik la org sebelah umah aku ni...bulan2 puasa pn nk carut2 & kahak2 kan org...puasakah mereka? hny Allah je yg tau...tp aku bersabar sbb aku berpuasa...xpe la nabi kita dulu kene teruk dr apa yg aku kene...& yg lagi satu aku pelik kami satu keluarga senyap sunyi x maki2 dier....tp dier blh terjerit2 satu kampung yg kami maki2 dier...dier ckp dier baik x menjerit2....dier x sedar ke yg dier tgh terjerit2??confius giler aku...aku tau diorg nk ajak kami bergaduh...tp kami ada maruah...bergaduh bukan solution...malu aku klu terjerit2 satu kampung dengar...

so solution aku, dr aku mendengar mereka mencarut di bulan ramadhan, aku dgr lagu la...time lalu kt umah diorg utk balik kerumah aku, aku pakai headphone & dgr lagu dgn volume maximum...semoga Allah membalas ape yg mereka lakukan...

Oh ya...semalam ada beli kurma Hijra...bertangkai RM15 je...sedap gak...iffah pn suka...
erm...wlupn ramadhan ni mencabar aku tp aku akn bersabar...demi Ramadhan yg kita nntkan setiap tahun...bulan yg Mulia disisi Allah & manusia yg beriman...


Iffah seronok dapat main lap top

No comments: